2016. január 17., vasárnap

Második és egyben végső ok arra, hogy miért nem kell bemutatkoznom


Kedves Olvasóm!

   Te,Aki erre tévedtél, abban a hiú reményben, hogy itt és most tőlem megtudod ki vagyok csalódni fogsz. Sajnálom? Nem. Sajnálod? Nem baj, előfordul. Ha gondolod lapozz tovább. Lapozz, mert azt, hogy én ki vagyok azt tőlem sosem fogod megtudni. Mert írhatnék ide most bármit, a válasz feltehetőleg már régen megszületett Benned, Kedves Olvasó. Én pedig nem fogok a szádba, szívedbe, elmédbe szavakat, gondolatokat festeni vagy rakni. Nem vagyok restaurátor, hogy a rólam Benned már régen kialakult képet átfessem. Mert az már nem a Te, hanem az én képem volna. Ha festenék arra a vászonra, pontosan ugyan azt festeném át, húznám ki, pontosan ugyan azokkal a színekkel, ecsetvonásokkal, amiket Te használtál. Újat nem festenék, legfeljebb felerősíteném a tónusaidat, de az sem lenne már ugyan az a kép. Tehát kár is belepingálnom. Nem igaz?

   Mert írhatnék szépet magamról, írhatnék voltaképpen bármit, az fele olyan Igaz sem volna, mint az, amit gondolsz. Akkor meg minek fárasszuk egymást, nemde bár? 
   De azért fárasztalak. 
   Mert az Igazsághoz, még a féligazsághoz is hosszú út vezet, Kedves Olvasó. Vagy már régen megszületett Benned, de reméled, vagy kevésbé reméled, hogy majd most beigazolódik. 
   Nem célom más képet festeni magamról, mint aminek gondolsz, ahogyan Weöres Sándor (Sanyika) írta, "Ki minek lát, az vagyok annak". Se több, se kevesebb. 
   Lehetek egy ostoba, makacs, konok, hisztis GyerekLehetek s leszek. Miért ne? 
  Lehetek egy szép szavakat pufogtató, ám azokat rendre kidurrantó és az ellenkezőjét tévő Csaló. Miért ne? 
  Lehetek egy szépen író, érdekes gondolatokat szövögető Költőcske. Miért ne? 
 Lehetek egy hullámzó kedélyű, a gyűlölet és a szeretet végletét megélő, depressziót, melankóliát, repülést és zuhanást váltakozva megszülő és elvetélő, szerepeiből rendre kilépő ócska Ripacs. Miért ne? 
  Lehetek akit gyűlölsz és a Pokolra kívánsz. Miért ne? Ott se lennék idegenben. 
  Lehetek egy, az Igazságért, a maga igazáért már-már őrült módon harcoló, senkit meg nem hallgató, más véleményét figyelembe nem vevő, önző, egoista Őrült. Miért ne? 
  Lehetek Angyal lehetek Démon
  Lehetek Barát, lehetek Ellenség
  Szeretet és harag Tárgya. Szimpátia vagy utálat Tárgya. Miért ne? 
  Miért mondjak, írjak bármit, amikor ezt Te már régen eldöntötted.
  És tudod mit, Kedves Olvasó, legyen Igazad.
  Az vagyok, aminek gondolsz, mindez a Te dolgod.
 Olyan képet festesz rólam, amilyet kívánsz és látsz a valóságodnak, és azt teszel azzal a képpel, amit akarsz. Kiakasztod a Faladra? Tedd. Örülni fogok és büszke leszek rá, Rád.       Szemétre hányod, mert látni sem bírod? Örülni fogok, mert nem érdekel. 
  Mert az vagyok, aminek Te gondolsz.
  Tépd szét, Viseld egészséggel, közönnyel.
  Egyaránt örülni fogok.


2015 január 8.

Nincsenek megjegyzések: